Varför tjänstedesign?

Innovation och kundcentrering— hur gör man?

Problemet är inte att det saknas idéer om vad som kan förbättras och utvecklas — medarbetare ute i organisationer har massor av bra idéer där i sin verklighet.
Vi hör att problemet snarare är att organisationer inte riktigt vet hur de ska göra med idéerna, som oftast är lösningsidéer. 
Och redan där finns en svårighet: Ska man utveckla lösningen rakt av och räkna med att den blir en framgång hos kunderna?
Eller ska man först verifiera att lösningsidén möter ett verkligt behov? Och hur gör man det?
Organisationer behöver praktisk kunskap om hur man gör verkstad av sina idéer.
Där kommer Kundlyftet in: Vi utbildar i tjänstedesign, en systematisk, vetenskapligt grundad metodik i agil innovation.
Mycket bra har skrivits om innovation och tjänstedesign. Samtidigt har vi saknat en bok som lär ut det konkreta hantverket i kund- och användarcentrerat utvecklingsarbete.
Vår Handbok i tjänstedesign tar vid där de flesta andra böcker om innovation slutar; med den lär du dig hur du gör praktiskt, steg för steg.

On Key

Relaterat

Ledarskapets nivå 1 och 2: Förebild del 1

Som ledare är du en förebild, de andra tolkar allt du gör och allt du säger. Det ställer krav på dig. Jag berättar hur du bygger en grundhållning för att vara en förebild på ett sätt som stämmer för dig.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Värderingar del 2

Som ledare ska du berätta om dina viktigaste värderingar och ideal, och du ska fråga medarbetarna om deras. Det viktiga är hur du använder värderingar praktiskt och synligt i ditt ledarskap.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Värderingar del 1

Som ledare ska du berätta om dina viktigaste värderingar och ideal, och du ska fråga medarbetarna om deras. Det viktiga är hur du använder värderingar praktiskt och synligt i ditt ledarskap.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Integritet

När du som ledare säger att du ska göra något spelar det roll att du också gör det. När det du säger och gör stämmer i medarbetarnas ögon, då kommer du att uppfattas som en ledare med integritet, och därmed pålitlig och ärlig.