Artikelarkivet

Effektivt lärande i tjänstedesign på dina villkor

Kundlyftets utbildningar är noga utformade för att optimera lärandet. Upplägget grundas på forskning om arbetslivslärande, så att du får mesta möjliga utbyte av tiden och energin du investerar. Tack vare integrationen av lärandet i ditt vanliga arbete och den individuella handledningen går individanpassningen i Kundlyftet långt utöver vad som vanligen erbjuds.

Läs mer »

Kundlyftets målgrupper

Kundlyftet arbetar med att förstärka och lyfta utvecklares unika kompetens. Vår uppgift är att ge verksamhets-, produkt- och tjänsteutvecklare och deras ledare färdigheter för att arbeta på ett nytt och bättre sätt så att kundens röst hörs hela vägen.

Läs mer »

Unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam.

Etiam habebis sem dicantur magna mollis euismod. Cum ceteris in veneratione tui montes, nascetur mus. Cras mattis iudicium purus sit amet fermentum. Morbi odio eros, volutpat ut pharetra vitae, lobortis sed nibh. Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum.

Läs mer »

Alla ledningsgrupper har områden som behöver utvecklas

Tre typer av förbättringsbehov, eller bekymmer, brukar chefer lyfta fram när de pratar om sin ledningsgrupps effektivitet.
Den första och vanligaste kategorin är typen av frågor ledningsgruppen ägnar sig åt, där bekymret är att att man brukar fastna i kortsiktiga, operativa detaljfrågor i stället för att ägna tid åt de långsiktiga, strategiska, komplexa frågorna som ligger och väntar.

Läs mer »

Är tillitsbaserat ledarskap bara en trend?

Ja, tillit har blivit trendigt. Men för att motverka trendigheten och ytligheten, tillåt oss fördjupa begreppet lite.
Tillit kommer alltid att vara viktigt; den är en hårdvaluta som säkrar snabb och effektiv utveckling av ledningsgrupper.

Läs mer »

Varför tjänstedesign?

Innovation och kundcentrering— hur gör man?

Problemet är inte att det saknas idéer om vad som kan förbättras och utvecklas — medarbetare ute i organisationer har massor av bra idéer där i sin verklighet.
Vi hör att problemet snarare är att organisationer inte riktigt vet hur de ska göra med idéerna, som oftast är lösningsidéer.
Organisationer behöver praktisk kunskap om hur man gör verkstad av sina idéer. En bra metodik är tjänstedesign.

Läs mer »