Artikelarkivet
Varför jobbar inte alla med tjänstedesign?
Kanske för att de tycker att de själva vet vad kunderna behöver. Kanske också för att tjänstedesign är svårt.
Effektivt lärande i tjänstedesign på dina villkor
Kundlyftets utbildningar är noga utformade för att optimera lärandet. Upplägget grundas på forskning om arbetslivslärande, så att du får mesta möjliga utbyte av tiden och energin du investerar. Tack vare integrationen av lärandet i ditt vanliga arbete och den individuella handledningen går individanpassningen i Kundlyftet långt utöver vad som vanligen erbjuds.
Kundlyftets målgrupper
Kundlyftet arbetar med att förstärka och lyfta utvecklares unika kompetens. Vår uppgift är att ge verksamhets-, produkt- och tjänsteutvecklare och deras ledare färdigheter för att arbeta på ett nytt och bättre sätt så att kundens röst hörs hela vägen.
Unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam.
Etiam habebis sem dicantur magna mollis euismod. Cum ceteris in veneratione tui montes, nascetur mus. Cras mattis iudicium purus sit amet fermentum. Morbi odio eros, volutpat ut pharetra vitae, lobortis sed nibh. Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum.
Alla ledningsgrupper har områden som behöver utvecklas
Tre typer av förbättringsbehov, eller bekymmer, brukar chefer lyfta fram när de pratar om sin ledningsgrupps effektivitet.
Den första och vanligaste kategorin är typen av frågor ledningsgruppen ägnar sig åt, där bekymret är att att man brukar fastna i kortsiktiga, operativa detaljfrågor i stället för att ägna tid åt de långsiktiga, strategiska, komplexa frågorna som ligger och väntar.
Är tillitsbaserat ledarskap bara en trend?
Ja, tillit har blivit trendigt. Men för att motverka trendigheten och ytligheten, tillåt oss fördjupa begreppet lite.
Tillit kommer alltid att vara viktigt; den är en hårdvaluta som säkrar snabb och effektiv utveckling av ledningsgrupper.