Mediearkivet
Filtrera:

Ledarskapets nivå 1 och 2: Omtanke
Ledarskap med omtanke hjälper medarbetaren uppåt, lyfter personen. För att leda med omtanke gör du två saker: 1) Bestämmer dig för att vilja förstå och hjälpa. 2) Aktiverar din inneboende förmåga till empati och inlevelse med en tankehandling som består av frågor.

Ny intensivkurs: Kundupplevd kvalitet
Med Kundlyftet får du kunskaper om kvalitetsverktyg och utvecklingsmetoder för kundupplevd kvalitet. I intensivkursen deltar du i tre digitala träffar på två timmar under fyra veckor.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 5
Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet sammanfattar modellen och beskriver de sista två (av fyra) konkreta lösningar.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 4
Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet sammanfattar modellen och beskriver de första två (av fyra) konkreta lösningar.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 3
Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet handlar om dysfunktionen silotänkande i ledningsgruppen.

Produktionslogik och utvecklingslogik
Produktion och utveckling har ganska lite gemensamt. De styrs av olika världsbilder och har olika normer för styrning och effektivitet. Här får du tipsen för hur du håller isär produktion och utveckling och genom isärhållandet säkrar effektiva resultat från båda.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 2
Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet handlar om dysfunktionen överdriven konsensus i ledningsgruppen.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 1
Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet handlar om dysfunktionen överdriven konkurrens i ledningsgruppen.

Användbarhet som konkurrensfördel
Med ökande fokus på hållbarhet och digitalisering ställs nya krav på kvalitetssäkring. Användbarhet blir styrande, kundkunskap en konkurrensfaktor. Verksamheter som vill hänga med i utvecklingen behöver förmåga att utforska användningssituationer, översätta insikterna till träffsäkra lösningar och testa dessa i kundernas miljöer. Kundlyftet utbildar i metoderna, standarderna och kvalitetsverktygen.