Ny podcast: Kundlyftet ledarskap

I vår nya podd Kundlyftet ledarskap får du som ledare ett lärande i ledarskapets konkreta hantverk. Erfarna chefer reflekterar ärligt om sitt ledarskap och ger dig handgripliga råd att tillämpa direkt med dina följare. Om du är chef eller icke-chef spelar ingen roll, podden är till för alla som leder och påverkar människor.

Ledare och chefer stöter varje dag på utmaningar i sitt ledarskap och söker efter fungerande sätt att: förklara mål, reda ut missförstånd, prioritera krav, stötta de lågpresterande och inspirera de högpresterande.
Dessutom funderar de ständigt på hur de i sitt ledarskap ska få tid att följa upp, lyssna in och finnas där för sina medarbetare.
Chefers vardag är rörig, problemfylld och full av möten. Mitt i den tillvaron söker de efter konkreta, praktiska, beprövade sätt att leda — det är där podden Kundlyftet ledarskap kommer in.

Två avsnitt finns redan publicerade. Nya avsnitt kommer cirka en gång i månaden.

Kundlyftet ledarskap finns på Spotify, Apple Podcasts och Youtube.

On Key

Relaterat

Ledarskapets nivå 1 och 2: Förebild del 1

Som ledare är du en förebild, de andra tolkar allt du gör och allt du säger. Det ställer krav på dig. Jag berättar hur du bygger en grundhållning för att vara en förebild på ett sätt som stämmer för dig.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Värderingar del 2

Som ledare ska du berätta om dina viktigaste värderingar och ideal, och du ska fråga medarbetarna om deras. Det viktiga är hur du använder värderingar praktiskt och synligt i ditt ledarskap.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Värderingar del 1

Som ledare ska du berätta om dina viktigaste värderingar och ideal, och du ska fråga medarbetarna om deras. Det viktiga är hur du använder värderingar praktiskt och synligt i ditt ledarskap.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Integritet

När du som ledare säger att du ska göra något spelar det roll att du också gör det. När det du säger och gör stämmer i medarbetarnas ögon, då kommer du att uppfattas som en ledare med integritet, och därmed pålitlig och ärlig.