Ny podcast: Kundlyftet ledarskap

I vår nya podd Kundlyftet ledarskap får du som ledare ett lärande i ledarskapets konkreta hantverk. Erfarna chefer reflekterar ärligt om sitt ledarskap och ger dig handgripliga råd att tillämpa direkt med dina följare. Om du är chef eller icke-chef spelar ingen roll, podden är till för alla som leder och påverkar människor.

Ledare och chefer stöter varje dag på utmaningar i sitt ledarskap och söker efter fungerande sätt att: förklara mål, reda ut missförstånd, prioritera krav, stötta de lågpresterande och inspirera de högpresterande.
Dessutom funderar de ständigt på hur de i sitt ledarskap ska få tid att följa upp, lyssna in och finnas där för sina medarbetare.
Chefers vardag är rörig, problemfylld och full av möten. Mitt i den tillvaron söker de efter konkreta, praktiska, beprövade sätt att leda — det är där podden Kundlyftet ledarskap kommer in.

Två avsnitt finns redan publicerade. Nya avsnitt kommer cirka en gång i månaden.

Kundlyftet ledarskap finns på Spotify, Apple Podcasts och Youtube.

On Key

Relaterat

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 2

Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet handlar om dysfunktionen överdriven konsensus i ledningsgruppen.

Varför ledningsgrupper misslyckas, del 1

Tre dysfunktioner som gör en ledningsgrupp sämre. Med en blick för vad som sänker gruppens potential kan du välja rätt insats. Avsnittet handlar om dysfunktionen överdriven konkurrens i ledningsgruppen.

Användbarhet som konkurrensfördel

Med ökande fokus på hållbarhet och digitalisering ställs nya krav på kvalitetssäkring. Användbarhet blir styrande, kundkunskap en konkurrensfaktor. Verksamheter som vill hänga med i utvecklingen behöver förmåga att utforska användningssituationer, översätta insikterna till träffsäkra lösningar och testa dessa i kundernas miljöer. Kundlyftet utbildar i metoderna, standarderna och kvalitetsverktygen.

Ledarskapets nivå 1 och 2: Prata om framsteg

Fokus vid uppföljning och utvärdering blir lätt på avvikelser och brister men vänd på det ibland och prata om framsteg: Ge medarbetare känslomässigt stöd genom att titta på det som gått bra och dela den tillfredsställelsen med dem.